SERVIS DIGITALNIH FOTOAPARATA I KAMKORDERA
[O nama][Servis][Prodaja][Najčešća pitanja][Vesti][Kontakt]
BeoDigitalPro on Facebook
Lokacija servisa BeoDigital na trgu Slavija u Beogradu, TC FUTURA, I sprat, lokal 32, tel: 011/3650-048
Gde se nalazimo ?



P - Gde se tačno nalazite?
O - Mi se nalazimo u ulici Nemanjina 40 , u Tržnom centru "Futura", lokal broj 32 ,I sprat , (kod
     McDonalds-a na Slaviji)

P - Koliko košta dijagnostika kvara na mom aparatu?
O - Pregled fotoaparata ili kamkordera je besplatan i može biti ustanovljen istog ili najkasnije sledećeg
     radnog dana.

P - Ja ne živim u Beogradu. Da li mogu poslati aparat na pregled brzom poštom?
O - Možete spakovati Vaš aparat i poslati nam ga na ovu adresu . Uz aparat je potrebno da nam
     dostavite i Vaš broj telefona i mi ćemo Vam se nakon izvršenog pregleda javiti oko daljeg dogovora.

P - Da li dajete neku garanciju na popravke i zamenjene delove?
O - Naravno, na sve usluge imate pravo reklamacije u trajanju od šest meseci od momenta kada je
     aparat izdat sa servisa. Jedini uslov je da u tom periodu kvar nije nastao usled nemara vlasnika ili
     fizičkog oštećenja , udarca , peska , vode i slično.

P - Da li su delovi koje ugrađujete originalni?
O - Da. Svi delovi koji se prilikom servisiranja menjaju su originalni. Zbog toga što se neki od delova
     poručuju iz inostranstva, ponekad je na popravku potrebno sačekati i nekoliko nedelja.

P - Aparat je ispao i objektiv ne može da se uvuče ( ili se iskrivio). Da li radite takve popravke
     i koja je cena?
O - Radimo popravke objektiva koje uključuju i kompletan servis i proveru svih mehaničkih i elektronskih
     delova objektiva , kao i čišćenje sočiva , podmazivanje i podešavanje autofokusa. Okvirne cene
     možete pogledati ovde.

P - Kada slikam napolju sve slike su bele (svetle). Da li radite to?
O - Kod ovakvih opisa kvarova uglavnom se radi o neispravnoj blendi objektiva koja je ostala ili
     zaglavljena u otvorenom položaju ili ne zatvara dovoljno brzo. Popravljamo ovakvu vrstu kvara.
 
P - Slike su mutne.
O - Najčešći problem je kvar na fokus sekciji u objektivu , motoru ili reduktoru , a postoji i verovatnoća
     da je dislocirano neko od sočiva u sistemu objektiva. Ovakvi kvarovi najčešće nastaju usled udarca ,
     pada ili peska koji je ušao u sistem objektiva.

P - Kada slikam na displeju se vide slike sa belim linijama?
O - Ovaj problem se javlja iz istog razloga kao i kad su fotografjie bele (blede).

P - Na displeju se vide samo neke ljubičaste i narandžaste boje.
O - Najčešći problem je neispravnost CCD senzora u sistemu objektiva , a ređe CCD drajversko kolo na
     procesorskoj ploči . Cena i rok zamene CCD senzora zavisi od modela fotoaparata.

P - Ne radi mi taster za okidanje (ili bilo koji drugi taster).
O - Problem može biti sa samim neispravnim tasterom na unutrašnjoj ploči ili na plastičnom-gumenom
     tasteru koji okida unutrašnji taster. Retko je problem u konekciji tastature usled kontakta aparata sa
     vodom , vlagom ili nekom drugom tečnošću koja je dospela u unutrašnjost aparata.

P - Ne mogu da prebacim fotografije sa fotoaparata na računar.
O - Pokušajte da povežete Vaš aparat na neki drugi računar sa istim operativnim sistemom da bi ste
     prvo rešili dilemu da li je problem na Vašem računaru ili samom fotoaparatu. Ukoliko je problem na
     Vašem računaru , uglavnom je neki konflikt sa drajverima za USB konekciju za Vaš fotoaparat . To
     možete rešiti reinstalacijom drajvera sa CD-a koji ste dobili uz Vaš fotoaparat ili ređe reinstalacijom
     celog operativnog sistema na Vašem računaru. Ako je ipak problem sa fotoaparatom uglavnom je
     oštećenje samog USB konektora na aparatu ili ređe oštećenje USB kontrolera na procesorskoj
     ploči.

P - Aparat mi je upao u vodu (slatku, slanu)?
O - Ovaj problem se uglavnom završava tako što se konstatuje neisplativost popravke aparata , ali
      dešava se da voda nije doprela do vitalnih delova aparata pa uspemo da spasemo sam aparat . Kod
      ovakvih slučajeva najbolje je da donesete Vaš fotoaparat na besplatan pregled .

P - Aparat mi je upao u pesak.
O - Najčešći problem prilikom odlaska na more . Usled ulaska peska u mehaničke delove objektiva ,
     mogu nastati razni problemi kao što su oštečenja plastičnih zupčanika u reduktoru objektiva , raznih
     pokretnih osovina i plastičnih prstenova , uglavnom svih pokretnih delova objektiva koji su uglavnom
     izrađeni od meke plastike i lako se oštećuju. Pesak takođe pada i na sistem sočiva i CCD senzora
     tako da je moguće pojavljivanje tamnih mrlja i senki na fotografijama. Problem se rešava kompletnim
     servisom objektiva , čišćenjem , podmazivanjem i na kraju podešavanjem autofokusa.

P - Aparat mi je ispao i sada ne može da se uključi.
O - Ovaj problem može da bude u samom kontaktu baterija sa kućištem , dešava se da prilikom udarca
     otpadne neki metalni deo ili šraf u aparatu i kao provodnik "prošara" preko kontakta na procesorskoj
     ploči ili napajanju i tako napravi dodatne probleme. Ovakvi kvarovi se uglavnom rešavaju popravkom
     napajanja ili popravkom , retko zamenom procesorske ploče.

P - Zašto kada stavim nove baterije i dalje ne mogu da uključim aparat?
O - Prvo proverite da li su baterije koje upotrebljavate boljeg kvaliteta , najbolje alkalne ili ponovo punjive
     baterije, jer se kod nas često prodaju baterije lošeg kvaliteta ili bajate baterije koje dugo stoje u
     magacinima i rafovima. Ukoliko ste sigurni da nije problem sa baterijama, proverite da li baterije
     dobro naležu u kućište fotoaparata . Najčešće usled udarca stradaju neki od držača poklopca za
     baterije i tako one nemaju dobar kontakt sa kućištem i aparat prijavljuje prazne baterije. Dešava se
     još da su prilikom nekog curenja starih loših baterija , korodirali kontakti za baterije u samom
     kućištu i opet usled lošeg kontakta aparat prijavljuje loše baterije. Ukoliko nije nijedno od prethodno
     navedenih , onda postoji neki problem sa napajanjem procesorske ploče i u tom slučaju je potrebno
     da izvršimo besplatan pregled Vašeg fotoaparata.

P - Ne radi mi stabilizator slike?
O - Stabilizator slike uglavnom strada prilikom udarca , pada fotoaparata . Problem se rešava servisom
     samog stabilizatora slike ili zamenom kompletnog objektiva.

P - Ne radi mi blic na aparatu.
O - Blic uglavnom strada prilikom udarca aparata kada se polomi blic lampa, ili prilikom preopterećenja
     kada strada kolo za okidanje strob lampe. Dešava se da se ošteti i samo kolo za punjenje ili
     napajanje blica a ima slučajeva da otkaže i kontrola blica koja dolazi iz samog procesora.

P - Aparat okida ali nema slike na displeju.
O - Najčešći problem usled oštećenja pozadinskog osvetljenja LCD ekrana, napajanja pozadinskog
     osvetljenja , samog LCD displeja usled udarca ili kontakta sa nekom tečnošću. Retko se dešava da
     strada i drajversko kolo na procesorskoj ploči.

P - Kada uključim aparat na displeju se pojavljuje "lens error" (E18) "restart camera".
O - Lens error ukazuje na problem u pokretnim delovima objektiva ili drajveru motora i senzora na
      procesorskoj ploči. Problem rešavamo servisom objektiva, njegovom zamenom ili popravkom
      procesorske ploče. Sam problem uglavnom nastaje usled udarca , pada ili kontakta fotoaparata
      sa peskom.

P - Aparat mi stalno traži da podesim datum i vreme.
O - Najčešći problem je u istrošenosti i dotrajalosti baterije koja služi za napajanje memorije za datum .
      Kod nekih modela fotoaparata ta baterija se može zameniti bez otvaranja fotoaparata što nije slučaj
      kod novijih fotoaparata .

P - Zavesice na objektivu su se zaglavile.
O - Problem nastaje usled deformacije samih zavesica prilikom udarca ili pada aparata ili ulaskom
     peska ili neke tečnosti u mehanizam zavesica . Problem se rešava servisom samih zavesica na
     objektivu.

P - Da li vršite otkup aparat?
O - Ne vršimo otkup aparata.

P - Koliko se dugo čekaju poručeni delovi?
O - U zavisnosti od vrste rezervnog dela i modela aparata delovi se čekaju od 7-20 dana.

P - Da li mogu da poručim deo pa kad stigne da mi javite da donesem aparat?
O - Za delove čija vrednost prelazi 20 eura potrebno je da prvo ostavite fotoaparat na servisu sve dok deo
     ne stigne.

P - Da li prodajete samo delove za aparate?
O - Ne vršimo prodaju rezervnih delova.

P - Da li kod Vas mogu da poručim bateriju, punjač ili USB kabl za moj aparat?
O - Možete.

P - Da li popravljate stare modele kamera (one sa velikim kasetama) ili analogne aparate
     (sa filmom)?

O - Ne popravljamo filmske fotoaparate i VHS , Hi8 i slične stare modele starijih video kamera.
     radimo isključivo popravku digitalnih fotoaparata sa zapisom na memorijske kartice i digitalnih
     kamkordera, kamera sa zapisom na mini DV kasete , DVD, hard disk ili memorijke kartice.

P - Aparat je ispao I polomio mi se LCD (ekran, displej).
O - Ukoliko je polomljen LCD , postoje vidljive pukotine preko ekrana , potrebno je zameniti LCD ekran.
     Za dosta modela fotoaparata imamo ekrane na lageru tako da neki mogu biti zamenjeni u roku od
     jednog radnog dana . Za one koje nemamo , ekran se poručuje i čeka od 10-20 dana.

P - Koliko vremena imam da preuzmem aparat pre nego što ga rashodujete?
    
Ukoliko ne dođete po svoj aparat u roku od 30 dana od dana obaveštenja o urađenoj popravci ili
     ukoliko odustanete od popravke ,prvo ćete ponovo biti obavešteni telefonom i ukoliko ne dođete 7
     dana po ponovnom obaveštenju po svoj aparat, BeoDigital će smatrati da ste odustali od Vašeg
     aparata i zadržati pravo da Vaš aparat potpuno rashoduje.

P - Na displeju mi se pojavljuje poruka "file error", "no image", "card locked", "memory card
     error" ili "no memory card".

O - Ovakvi problemi se načešće javljaju usled loše ili nikakve konunikacije procesora sa eksternom
     memorijskom karticom. To se dešava usled oštećenja slota za memorijsku karticu ili neispravnosti
     same memorijske kartice. Pre dolaska na servis , pokušajte da ponovo izvadite i ubacite
     memorijsku  karticu u aparat. Ukoliko ponovo aparat prijavljuje grešku , pokušajte da formatirate
     karticu na računaru preko čitača kartica. Pokušajte i sa drugom memorijskom karticom , a ako se
     greška ponovi , donesite Vaš aparat na besplatan pregled . Retko se dešava i oštećenje na samoj
     procesorskoj ploči.

P - Aparat mi ne prepoznaje karticu, traži da je formatiram.
O - Problem nastaje najčešće kada se prilikom fotografisanja ili brisanja fotografija , isprazni baterija i
     aparat ne stigne da zapiše kompletne informacije i zatvori fajl sistem na memorijskoj kartici.
     Prilikom sledećeg uključivanja aparat više ne prepoznaje ispravan fajl sistem i traži da se ponovo
     formatira (upiše inicijalizovan fajl sistem sa određenim folderima ) kartica. Pre ovoga ukoliko znate
     da na memorijskoj kartici postoje fotografije koje su Vam važne, potrebno je da se uradi povratak
     fotografija sa kartice preko čitača kartica i programa za povratak fajlova na računaru i tek nakon toga
     formatiranje kartice da bi mogla ponovo da se upotrebi u fotoaparatu. Ukoliko formatiranje ne uspe
     na aparatu , pokušajte preko računara pa tek onda ponovo na aparatu. Ako prilikom formatiranja na
     računaru prijavi grešku , onda je kartica oštećena i morate je zameniti novom.

P - Kad slikam ne vidim šta sam fotografisao/la (taman displej) .Tek posle kad hoću da
     pregledam fotografije vidim šta sam slikao-la.
O - Proverite da li je displej isključen (taster DSP) ili neka od opcija za uštedu baterije. Ukoliko to ne
     pomogne onda donesite Vaš aparat kod nas na besplatan pregled.
Najčešće postavljana pitanja i odgovori
RADNO VREME

PONEDELJAK - PETAK
10 : 00 - 17 : 00

SUBOTA
10 : 00 - 15 : 00